Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals

Hornbach gaat voor goud

Bas Schouten straalt ambitie uit tijdens finale

Racetalent Bas Schouten en diens hoofdsponsor Hornbach hebben een grote gemene deler: ze gaan altijd voor goud. Vanuit die gedachte scheurt de topfavoriet in de Supercar Challenge dit weekend op TT Circuit Assen rond in een compleet gouden bolide. De bouwmarktketen, die eerder deze maand voor de achtste keer door consumenten werd verkozen tot beste bouwmarkt, ziet in de jonge coureur iemand met de potentie om een hele grote te worden, en te blijven.

Bas Schouten is gedeeld koploper in de supersportklasse van de Supercar Challenge samen met Luc de Cock. Bouwmarkt Hornbach is in deze beslissende fase van het seizoen de hoofdsponsor van de 18-jarige coureur, die zaterdag zijn 19de verjaardag viert en zichzelf een mooi cadeau kan geven door meteen de eerste race van het weekend te winnen.

Gouden race

De BMW 132 GTR van Bas Schouten is tijdens de zinderende seizoensfinale van komend weekend in z’n geheel voorzien van een gouden Hornbach-carwrap. “Bas is iemand die qua uitstraling helemaal past bij Hornbach,” vertelt Michel van Slingerland, marketingmanager Hornbach Nederland. “Hij is niet alleen jonge coureur met lef en doorzettingsvermogen, maar ook iemand die niet bang is voor zijn ambitie uit te komen. Hij gaat voor goud en dat mag iedereen weten. Wij zijn er dus trots op onze naam aan hem te verbinden en hopen natuurlijk dat hij na de finish werkelijk een gouden race heeft gereden!”

Over Bas Schouten

Bas Schouten is pas 18 jaar, maar zijn naam is al zeer bekend in de autoracerij. Hij maakte de laatste jaren namelijk furore in de Formule Ford en behaalde daar al veel mooie resultaten. Schouten maakte daarnaast al een enkele keer een uitstapje naar onder andere de Supercar Challenge powered by Dunlop. De jonge coureur kwam in 2011 met Bas Koeten Racing enkele gastraces in een Nissan 350Z in actie en nam vorig seizoen aan enkele gastraces deel met de BMW 1-serie GTR van JR Motorsport en de Speedtec Zilhouette van Speedtec Motorsport. Afgelopen januari kwam Schouten met JR Motorsport uit in de Dubai 24H, waar hij samen met onder andere Pieter van Soelen en Koen Bogaerts zijn divisie wist te winnen. Al deze positieve ervaringen hebben ervoor gezorgd dat Schouten zich dit jaar volledig op toerwagens richt. Zijn keuze is daarbij gevallen op de Supercar Challenge met de bekende BMW 1-serie GTR van JR Motorsport. (Bron: www.superchallenge.nl)

Bas is iemand die qua uitstraling helemaal past bij Hornbach. Hij is niet alleen jonge coureur met lef en doorzettingsvermogen, maar ook iemand die niet bang is voor zijn ambitie uit te komen. Hij gaat voor goud en dat mag iedereen weten. Wij zijn er dus trots op onze naam aan hem te verbinden en hopen natuurlijk dat hij na de finish werkelijk een gouden race heeft gereden
Michel van Slingerland, marketingmanager Hornbach Nederland

Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
Van Hulzen Communicatie
Ilse Mijnders
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 426 00 456
E-mail:hornbach@vanhulzencommunicatie.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).
Externe links
Website Bas Schouten

Volg Hornbach:

Twitter
Social wall
Facebook
Social wall