Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals
Hornbach genomineerd voor Radio-adverteerder van het jaar

Uitreiking prijs op 11 juni in Paradiso

Bouwmarktketen Hornbach is een van de drie genomineerden voor de verkiezing Radio-adverteerder van het jaar. Dat maakt organisator RAB (Radio Advies Bureau) bekend. Deze Radio Advertising Awards worden uitgereikt op dinsdag 11 juni tijdens het Turn-up-the-Radio event in Paradiso. De winnaar wordt bepaald door een vakjury.

Uit alle inzendingen, heeft de jury drie adverteerders genomineerd voor Radioadverteerder van het jaar. Naast Hornbach (Stroom Mediacommunicatie) zijn dat Telfort (Mindshare) en CZ (ZenithOptimedia). De jury bestaat uit Niels van Altena (Ster), Dennis Landman (Sky Radio Group), Herman ten Cate (100% NL), Rob Beijersbergen (Q-music) en Joris van der Pol (538 Groep). Meer informatie over deze awards is te vinden op www.rab.fm.

“Het is de jury kennelijk opgevallen dat wij de kracht van radio inzien”, verklaart een opgetogen Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach Nederland. “Wij zijn dan ook steeds op zoek naar mogelijkheden om dit medium optimaal te benutten. Dat betekent ludieke, innovatieve manieren vinden om consumenten te bereiken. Kortom, meer doen dan puur adverteren.”

Durven vernieuwend te zijn

RAB heeft aan de mediabureaus gevraagd hun adverteerders voor te dragen voor deze prijzen. De radiozenders beoordelen de inzendingen op basis van de motivatie van de bureaus, zij gebruiken uiteraard hierbij hun eigen kennis en ervaring met de adverteerders. Radiostations vinden het belangrijk om de impact van radioreclame over het voetlicht te brengen. “Er is veel mogelijk met het medium en adverteerders die durven om vernieuwend te zijn en het medium radio gebruiken als meer dan een voordelig bereiksmedium, worden beloond”, aldus het juryrapport. “Alle genomineerden zetten radio op een vernieuwende, andere wijze in en met sterke creatie, waardoor de effectiviteit wordt vergroot.”

Het is de jury kennelijk opgevallen dat wij de kracht van radio inzien. Wij zijn dan ook steeds op zoek naar mogelijkheden om dit medium optimaal te benutten. Dat betekent ludieke, innovatieve manieren vinden om consumenten te bereiken. Kortom, meer doen dan puur adverteren.
Michel van Slingerland, marketingmanager Hornbach Nederland

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.