Hornbach komt op voor kinderen met zeldzame ziekte
Samenwerking met goede doel breder dan donateurs werven
“Dankzij een partner als Hornbach bereiken we bovendien (ouders van) gezonde kinderen, zodat we die bewust kunnen maken van het leven dat hun zieke leeftijdgenootjes leiden”, vertelt Tessa Morsink, fondsenwerver bij het ZZF. “We maken we ons ook sterk voor activiteiten waarbij kinderen even niet met hun ziekte bezig zijn. Die brede gedachte achter de samenwerking komt bijvoorbeeld mooi samen tijdens de achtste editie van onze ZZF-rally aanstaande zondag, met op de parkeerplaats van Hornbach Wateringen een spectaculaire behendigheidsproef.”
Onderbelicht thema
Tessa Morsink nam begin dit jaar contact op Michel van Slingerland, marketingmanager van Hornbach Nederland en die was meteen enthousiast. “We hebben goede herinneringen aan onze eerdere samenwerking en we hebben het ZZF toen leren kennen als een transparante organisatie met korte lijnen en zeer betrokken mensen. Maar bovenal spreekt het doel dat de stichting nastreeft ons heel erg aan. We willen graag bijdragen aan een kwalitatief hoogwaardiger leven voor iedereen, maar dat gaat niet als er kinderen zijn voor wie de kwaliteit van leven twijfelachtig of zelfs slecht te noemen is. Want het thema zeldzame ziekten is onderbelicht en er moet veel meer aandacht uitgaan naar en geld beschikbaar komen voor de strijd tegen zeldzame ziekten. Want het gaat om zo veel kinderen! We hebben dan ook zeer bewust gekozen voor dit relatief onbekende, goede doel. ”
Dankzij een partner als Hornbach bereiken we bovendien (ouders van) gezonde kinderen, zodat we die bewust kunnen maken van het leven dat hun zieke leeftijdgenootjes leiden.
Tessa Morsink, fondsenwerver bij het ZZF
Bovenal spreekt het doel dat de stichting nastreeft ons heel erg aan. We willen graag bijdragen aan een kwalitatief hoogwaardiger leven voor iedereen, maar dat gaat niet als er kinderen zijn voor wie de kwaliteit van leven twijfelachtig of zelfs slecht te noemen is. Want het thema zeldzame ziekten is onderbelicht en er moet veel meer aandacht uitgaan naar en geld beschikbaar komen voor de strijd tegen zeldzame ziekten
Michel van Slingerland, marketingmanager Hornbach Nederland
Over ZZF
Het Zeldzame Ziekten Fonds is in 2005 opgericht door Charles Ruijgrok. Hij kreeg in zijn directe omgeving te maken met iemand die leed aan een zeldzame ziekte. Binnen de medische wereld ontbrak het aan financiering voor onderzoek naar zeldzame aandoeningen. Het ZZF vindt het onacceptabel dat er zo weinig aandacht en middelen zijn voor de strijd tegen zeldzame ziekten. Terwijl vanuit de overheid en diverse fondsen miljoenen beschikbaar zijn voor onderzoek naar ‘bekende’ ziekten, staan mensen met een zeldzame ziekte er alleen voor. Het totaal aantal mensen dat aan een zeldzame aandoening lijdt, wordt geschat op ruim 6% van de bevolking; in Nederland circa 1 miljoen mensen. 75% van de mensen die lijden aan een zeldzame aandoening zijn kinderen. Deze cijfers zijn een schatting, omdat van de meeste zeldzame ziekten geen cijfers worden bijgehouden door gebrek aan onderzoek, registratie en diagnostiek. Meer informatie: www.zzf.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 135 jaar en meer dan 15.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu zestien jaar en telt het inmiddels negen vestigingen. HORNBACH won in 2013 voor de achtste keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (120.000 artikelen) en grote voorraden (50.000 artikelen).