Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals

Hornbach vangt de zon in vier woontrends

Bouwmarkt maakt resultaten trendonderzoek bekend

De lente in het interieur tot bloei laten komen, of de zomerse warmte alvast naar binnen laten vallen? Wie het tijd vindt voor frisse energie in huis, kan zich laten inspireren door de woontrends die Hornbach heeft gesignaleerd. De bouwmarktketen doet hier al jarenlang onderzoek naar en selecteerde voor de komende twee seizoenen opnieuw vier ‘leefwerelden’.

De aan Hornbach verbonden woonstylisten, onder aanvoering van professor Axel Venn, omschrijven de vier inrichtingstrends voor het komende half jaar als volgt: ‘Tutti Colori’, ‘Soft Living’, ‘Form & Function’ en ‘Paradise at Home’. “Deze vier woonwerelden zijn bronnen van nieuwe energie, ontspanning en levensvreugde”, vertelt Nicole Emers van Hornbach. “Met ruimte voor gezelligheid en vermaak.”

 

Tutti Colori: ambiance met een funfactor
Een wereld zonder grenzen en vol eindeloze creativiteit. Onconventioneel, vlot en experimenteel. Ideaal voor zowel de jongere als oudere wooninrichters. Met voor het goede humeur een palet aan voorjaarsfrisse kleuren, tussen pastel en neon. Kleurexplosies van Sunshine, Papaya, Light Breeze, Summer-pink, Lagoon, Violet Tulip en Polar white. In balans gebracht met Colour-blocking, zigzag-patronen en schilderachtige aquareleffecten. De wereld van Tutti Colori staat voor ambiance met een funfactor, waarin niet alleen de muren kleurrijk zijn, maar ook de stoffen, spiegellijsten, wandklokken en keukenfronten. Expressionistische afbeeldingen blazen de woning nog meer leven in.

Soft Living: natuurlijke harmonie
Deze knusse, praktische woonwereld geeft rust en verhoogt het persoonlijk welzijn. De sfeer in huis ademt een natuurlijke harmonie uit, dankzij de warme oppervlakken en afgeronde randen. De zachte pastelkleuren (Blossom, Touch of Mint, Apricot, Smoke Grey, Aloe Green, Copper Accent en Eggshell) geven de ruimte een aangename terughoudendheid en elegante bescheidenheid.

Form & Function: experimenteel wonen
Deze wereld waarin tegenstellingen een spanningsveld creëren, is vooral geschikt voor kantoorruimtes die houden van creativiteit en lef. Voor wie het uitzonderlijke kleurenspel (van Opal White, Charcoal, Quartz-Grey, Vivid-Green, Atlantic Blue, Springtime en Grey Flacon) op waarde weet te schatten. Net als de zwart-witcontrasten, grafische effecten, geometrische oppervlakken en gemixte materialen. Form & Function staat voor experimenteel wonen, omringd door wilde grafische kunstwerken en verticale strepen.

Paradise at Home: thuis in het theater
Dit is de wereld waar theater en thuis samenkomen. Voor mensen die expressionistisch van aard zijn en zich daar niet voor schamen. Die graag hun passie voor toneel en dramatiek tot uiting laten komen in de inrichting; chique kleuren en drukke patronen brengen leven in de brouwerij. Denk aan exotische, groene planten met grote palmbladen, gecombineerd met bloem- en vruchtmotieven. Denk aan de kleurenpracht van Pink Orchid, Flower Bouquet, Paradise Bird, Palm Green, Green Delight, Light-Sky en Mysterious Shimmer. Kortom, hier is werkelijk alles in beweging.

Onderstaande gegevens zijn alleen voor persgerelateerde vragen.
Voor overige vragen (zoals over uw bestelling) kunt u terecht bij het contactformulier.


Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon: 030 - 266 98 98
E-mail: maarten.post@hornbach.com
Van Hulzen Communicatie
Fenna Zwerver
Telefoon: 071 - 560 20 60 / 06 - 42 600 279
E-mail: hornbach@vanhulzencommunicatie.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één HORNBACH Vloeren vestiging in ons land. In 2022 riepen consumenten HORNBACH voor de zestiende keer uit tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de vijfde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, uitgebreide service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (je grijpt nooit mis).

Volg Hornbach:

Instagram
Instagram has returned invalid data.

Volg ons

Social wall