Hornbach voegt AKKIT toe aan assortiment

Nieuw merk tegeltechniek exclusief verkrijgbaar bij Hornbach

Hornbach introduceert in Nederland het merk AKKIT. Dit internationaal door Hornbach ontwikkelde merk voor de verwerking van tegels is exclusief verkrijgbaar in de in Nederland met negen vestigingen vertegenwoordigde bouwmarktketen.

“Eenvoudig, flexibel en duurzaam; dat zijn de sleutelwoorden van tegelverwerking met producten van dit merk”, vertelt Inkoopleider Hans van Bemmel, die trots is op deze aanwinst binnen het al zeer ruime assortiment van de bouwmarkt. “AKKIT staat garant voor een duurzaam resultaat en optimale prijs-kwaliteitverhouding. De klusser beschikt hiermee over een overzichtelijk en op maat gesneden assortiment, speciaal voor droge montagebouw. Van voorstrijk, egalisatie en afdichtingsmiddel tot en met tegellijm, voegmateriaal en kitten.”

Strenge kwaliteitscontrole

Kenmerkend voor dit merk zijn de strenge kwaliteitscontroles, aldus Van Bemmel. “Alle AKKIT producten worden tijdens de productie onderworpen aan strenge controles. Grondstoffen worden pas in het productieproces opgenomen als na grondig onderzoek in het lab blijkt dat ze aan de eisen voldoen. Ook worden uit de lopende productie regelmatig monsters genomen voor een uitgebreide kwaliteitscontrole. Zo garandeert de leverancier dat alleen eersteklas producten, die voldoen aan de hoge eisen van professionals, de fabriek verlaten en hun weg naar de bouwplaats vinden.”

Assortiment

Volgens Van Bemmel is het tegeltechniek assortiment van Hornbach nu uitgebreid met perfect op elkaar afgestemde producten voor alle werkzaamheden – voorstrijken, egaliseren, afdichten, lijmen, afvoegen en voegenkitten – die een rol spelen bij het leggen van tegels. “De AKKIT 101, bijvoorbeeld, is een voorstrijkmiddel voor niet-zuigende ondergronden en vormt daarmee de ideale basis voor verwerking op oude tegels. Een echte topper is de AKKIT 402, een tegellijm met een hoge flexibiliteit die voldoet aan C2TE S1 (de hoogste kwaliteitsnorm) met een corrigeertijd van vijftien minuten.”

Eenvoudig, flexibel en duurzaam; dat zijn de sleutelwoorden van tegelverwerking met producten van dit merk.
Inkoopleider Hans van Bemmel

Inkoopleider Hans van Bemmel

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).