Akkitlogo

Hornbach voegt AKKIT toe aan assortiment

Nieuw merk tegeltechniek exclusief verkrijgbaar bij Hornbach

Hornbach introduceert in Nederland het merk AKKIT. Dit internationaal door Hornbach ontwikkelde merk voor de verwerking van tegels is exclusief verkrijgbaar in de in Nederland met negen vestigingen vertegenwoordigde bouwmarktketen.

“Eenvoudig, flexibel en duurzaam; dat zijn de sleutelwoorden van tegelverwerking met producten van dit merk”, vertelt Inkoopleider Hans van Bemmel, die trots is op deze aanwinst binnen het al zeer ruime assortiment van de bouwmarkt. “AKKIT staat garant voor een duurzaam resultaat en optimale prijs-kwaliteitverhouding. De klusser beschikt hiermee over een overzichtelijk en op maat gesneden assortiment, speciaal voor droge montagebouw. Van voorstrijk, egalisatie en afdichtingsmiddel tot en met tegellijm, voegmateriaal en kitten.”

Strenge kwaliteitscontrole

Kenmerkend voor dit merk zijn de strenge kwaliteitscontroles, aldus Van Bemmel. “Alle AKKIT producten worden tijdens de productie onderworpen aan strenge controles. Grondstoffen worden pas in het productieproces opgenomen als na grondig onderzoek in het lab blijkt dat ze aan de eisen voldoen. Ook worden uit de lopende productie regelmatig monsters genomen voor een uitgebreide kwaliteitscontrole. Zo garandeert de leverancier dat alleen eersteklas producten, die voldoen aan de hoge eisen van professionals, de fabriek verlaten en hun weg naar de bouwplaats vinden.”

Assortiment

Volgens Van Bemmel is het tegeltechniek assortiment van Hornbach nu uitgebreid met perfect op elkaar afgestemde producten voor alle werkzaamheden – voorstrijken, egaliseren, afdichten, lijmen, afvoegen en voegenkitten – die een rol spelen bij het leggen van tegels. “De AKKIT 101, bijvoorbeeld, is een voorstrijkmiddel voor niet-zuigende ondergronden en vormt daarmee de ideale basis voor verwerking op oude tegels. Een echte topper is de AKKIT 402, een tegellijm met een hoge flexibiliteit die voldoet aan C2TE S1 (de hoogste kwaliteitsnorm) met een corrigeertijd van vijftien minuten.”

Eenvoudig, flexibel en duurzaam; dat zijn de sleutelwoorden van tegelverwerking met producten van dit merk.
Inkoopleider Hans van Bemmel

Inkoopleider Hans van Bemmel

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Het van oorsprong Duitse familiebedrijf is in 1877 opgericht en sindsdien uitgegroeid tot een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. In 1997 opende HORNBACH de eerste Nederlandse vestiging in Zaandam. Inmiddels is dit aantal vertienvoudigd en met succes. HORNBACH won al meerdere malen de prestigieuze Retail Jaarprijs in de categorie “Beste Bouwmarkt van Nederland”. De basis van de succesvolle formule HORNBACH zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, een enorm assortiment, grote voorraden, deskundig advies en competente service. Elke dag, voor elke klant, voor elk project. Er is altijd iets te doen.