Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Kerstbomenverkoop bij Hornbach van start

Deel opbrengst naar ZZF

De kerstbomen zijn weer te koop bij de tuinafdelingen van Hornbach Nederland. De vestigingen van de bouwmarktketen verkopen alleen natuurlijke kerstbomen, met speciale aandacht voor de fijnspar (vanaf €9,99) en Nordmann gold(€ 22,50). Een deel van de kerstbomenopbrengst komt ten goede aan het Zeldzame Ziekte Fonds (ZZF).

Hornbach verkoopt diverse soorten duurzame kerstbomen, van klein tot groot, waaronder de blauwe spar, de Servische spar (Omorica) en de Nordmann gold. Vooral de Nordmann, met zijn stevige takken en niet-prikkende naalden, is zeer populair. Deze diepgroene kerstbomen, die niet of nauwelijks naalden loslaten, komen van speciaal voor dit doel aangelegde velden in Denemarken en zijn dus zeer geschikt als kerstboom voor in de huiskamer. “Wie een kerstboom koopt bij Hornbach, doet dus ook iets terug voor het milieu en de natuur”, aldus marketingmanager Michel van Slingerland

De aanschaf van een kerstboom bij HORNBACH betekent een bijdrage aan de kerstdonatie voor het Zeldzame Ziekten Fonds (ZZF). Dit fonds helpt mensen met een zeldzame ziekte, in de meeste gevallen kinderen; door bekendheid te geven aan onbekende, zeldzame ziekten en door geld in te zamelen voor onderzoek. Meer over het ZZF lees je op www.zzf.nl. Het bedrag van de donatie wordt tussen kerst en nieuwjaar bekend gemaakt op www.hornbach.nl.

Zo lang mogelijk plezier van kerstboom?

Tip: zaag altijd enkele centimeters van de stam af en zet de boom een dag in een emmer water. Als de boom nog een tijdje buiten blijft, zet deze dan zolang uit de wind, in de schaduw, op een koele plaats. Doe zodra de boom binnen staat eventueel een laagje water in de kerstboomstandaard. Zet de boom niet direct naast de verwarming.

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien projectbouwmarkten en één vestiging HORNBACH Vloeren in ons land. In de afgelopen zestien jaar werd HORNBACH vijftien keer verkozen tot Beste Bouwmarkt van Nederland. In 2021 riepen consumenten HORNBACH.NL voor de vierde keer uit tot Beste Webshop in de categorie bouwmarkten. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).

Instagram has returned invalid data.