Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals

Nieuwe woontrends voor herfst en winter

Hornbach brengt licht in donkere dagen

De gezelligheid van de winter in het interieur terug laten komen in de woonkamer? Of de zomerse warmte nog even binnenhouden? Wie de wind eens flink door het huis wil laten waaien, kan zich laten inspireren door woontrends die Hornbach heeft gesignaleerd. De bouwmarktketen doet al jarenlang onderzoek naar woontrends voor de verschillende seizoenen en kiest komende herfst/winter voor vier ‘windrichtingen’.

De aan Hornbach verbonden woonstylisten, onder aanvoering van professor Axel Venn, omschrijven de vier inrichtingstrends voor het komende half jaar als volgt: ‘Tropical style’, ‘Pure balance’, ‘State of design’ en ‘New classic’. “De woonkamer is dé plek om te ontspannen en de beste wellness-oase is de eigen knusse en niet te kleine badkamer”, vertelt Nicole Emers van Hornbach. “Oftewel, je eigen huis staat helemaal in het teken van levenskwaliteit en tevredenheid, van gemoedelijkheid en vreugde. In onze vestigingen laten we je graag met die leefwerelden kennismaken.”

Tropical style: exotische inspiratie
Inspiratie voor deze weelderige wereld komt van exotische oerwouddieren, zoals kaketoes, papegaaien, kolibries en vlinders. Met deze krachtige kleurencollectie, mysterieus en zinnelijk, waant men zich in de tropen. Betoverd door de bonte en verse bloemen, palmen, vruchten en bloesems. De levenslustige uitstraling krijgt nog meer cachet door dieren- en porseleinen beeldjes en opwindend textiel. Donkere ondergrond, lichte kleuren, veren, een weelderige bloemenpracht en schelpen vullen de ruimte met ‘puur’ leven.

Pure balance: puur natuur
Back to the roots, luidt hier het credo. Toverwoorden zijn eenvoudig en natuurlijk. Denk daarbij aan materialen die rust uitstralen, zoals bamboe, raffia, kurk en klei. Deze elementen op een slimme manier combineren, maakt een sfeervolle combinatie mogelijk van oud en nieuw. Hierbij passen ook de ‘natuurlijke’ kleuren van strand, rotsen, kristal en oceaan. Net zoals zwart-witfotografie dicht bij de natuur, van flora en fauna dus; planten, grassen, schors en verschillende soorten hout. Maar ook wol, vacht en handgeweven textiel. Kortom, deze woontrend is eenvoudig, authentiek, rustiek en volledig solidair met de natuur.

State of design: interior statement
Kenmerkend voor deze ruimte zijn geometrische structuren, metaal en kleurrijk. Warm leer, objecten van messing, koper en brons zijn stijlvol en opvallend gepresenteerd. Het is ook een wereld van sterke contrasten: gelakt versus ongelakt, donker en dicht versus transparant, beton versus hout. Wat hier ook helemaal thuishoort, zijn hoogwaardige blauwdrukken, portretten en lijsten. De ruimte is bovendien doordrongen van een edele metaalglans en de donkere tinten zorgen voor een schemerige, smaakvolle sfeer. Alles een beetje buitensporig; de ene keer barok, de andere keer uiterst modern en tegelijk eenvoudig en bewoonbaar.

New classic: zacht en mooi
Deze wereld dringt zacht tot ons door. Brengt ons tot rust. Het lijkt alsof de tijd hier stil is blijven staan; klassieke elementen zetten in deze ruimte de toon: zuilen, stucwerk, kant, zijde en parels. Passend bij deze zachte, vrouwelijke stijl zijn veren, gekreukelde stoffen, kaarsen, theebloemen en fijne geuren en flacons. Elegant, met bij elkaar passende tinten, licht en zacht: crème, rosé, koraal en oleander gaan in elkaar over. Glimmende, paarlemoeren accessoires en behang zorgen voor een vleugje koninklijke glamour.

Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
Van Hulzen Communicatie
Ilse Mijnders
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 426 00 456
E-mail:hornbach@vanhulzencommunicatie.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).
Lees ook ...

Volg Hornbach:

Twitter
Social wall
Facebook
Social wall