Oog in Al gaat voor Europees record

Hornbach levert technisch hoogstandje met langste ontbijttafel

In de Utrechtse wijk Oog in Al vindt zondagochtend een groots opgezette recordpoging plaats. Ruim 1.200 wijkbewoners nemen vanaf 10.30 uur plaats aan een ontbijttafel van 312 meter lang. Hiermee doet de lokale Oranje- en Wijkvereniging een gooi naar het Europese record. De recordpoging staat in het teken van het 75-jarig bestaan van de wijk Oog in Al, in het weekend van 20 t/m 22 september.

De langste tafel van Europa wordt zondagochtend midden in het centrum van de wijk Oog in Al neergezet. Kaarsrecht en uit één deel. Een technisch hoogstandje, waarvoor de hulp Hornbach Nieuwegein is ingeschakeld. Medewerkers van deze bouwmarkt leveren alle materialen, zoals houtplaten (OSB), schragen en laminaat. De houtplaten worden op de schragen gelegd en het laminaat komt daarbovenop.

Belangeloze inzet

“We wilden graag een spectaculair wijkevenement waar zo veel mogelijk mensen op afkomen”, vertelt Mart Rienstra namens de organisatie. “Iets waar jong en oud aan kan meedoen. En wat is dan op een zondagochtend aansprekender dan een goed en gezellig ontbijt? Zo kwamen we op het idee van de langste tafel. Super dat een partij als Hornbach dan bereid is mee te helpen. De recordpoging valt of staat tenslotte met die tafel. En wil je een partij die zich qua kennis en doe-het-zelfmateriaal echt onderscheidt, kom je uit bij Hornbach. We hebben als organisatie dus erg veel waardering voor de belangeloze inzet van deze bouwmarkt. Mooi om zo met elkaar geschiedenis te schrijven!”

We wilden graag een spectaculair wijkevenement waar zo veel mogelijk mensen op afkomen. Iets waar jong en oud aan kan meedoen. En wat is dan op een zondagochtend aansprekender dan een goed en gezellig ontbijt?
Mart Rienstra, Oranje- en Wijkvereniging Oog in Al

Mart Rienstra, Oranje- en Wijkvereniging Oog in Al