Oog in Al gaat voor Europees record

Hornbach levert technisch hoogstandje met langste ontbijttafel

In de Utrechtse wijk Oog in Al vindt zondagochtend een groots opgezette recordpoging plaats. Ruim 1.200 wijkbewoners nemen vanaf 10.30 uur plaats aan een ontbijttafel van 312 meter lang. Hiermee doet de lokale Oranje- en Wijkvereniging een gooi naar het Europese record. De recordpoging staat in het teken van het 75-jarig bestaan van de wijk Oog in Al, in het weekend van 20 t/m 22 september.

De langste tafel van Europa wordt zondagochtend midden in het centrum van de wijk Oog in Al neergezet. Kaarsrecht en uit één deel. Een technisch hoogstandje, waarvoor de hulp Hornbach Nieuwegein is ingeschakeld. Medewerkers van deze bouwmarkt leveren alle materialen, zoals houtplaten (OSB), schragen en laminaat. De houtplaten worden op de schragen gelegd en het laminaat komt daarbovenop.

Belangeloze inzet

“We wilden graag een spectaculair wijkevenement waar zo veel mogelijk mensen op afkomen”, vertelt Mart Rienstra namens de organisatie. “Iets waar jong en oud aan kan meedoen. En wat is dan op een zondagochtend aansprekender dan een goed en gezellig ontbijt? Zo kwamen we op het idee van de langste tafel. Super dat een partij als Hornbach dan bereid is mee te helpen. De recordpoging valt of staat tenslotte met die tafel. En wil je een partij die zich qua kennis en doe-het-zelfmateriaal echt onderscheidt, kom je uit bij Hornbach. We hebben als organisatie dus erg veel waardering voor de belangeloze inzet van deze bouwmarkt. Mooi om zo met elkaar geschiedenis te schrijven!”

We wilden graag een spectaculair wijkevenement waar zo veel mogelijk mensen op afkomen. Iets waar jong en oud aan kan meedoen. En wat is dan op een zondagochtend aansprekender dan een goed en gezellig ontbijt?
Mart Rienstra, Oranje- en Wijkvereniging Oog in Al

Mart Rienstra, Oranje- en Wijkvereniging Oog in Al

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).