Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals

Tien speelhutten voor Villa Pardoes

Rafael van der Vaart ambassadeur landelijke huttenbouwactie

Tien kinderen gaan deze herfstvakantie droomhutten bouwen in Villa Pardoes. Tijdens een weekend Efteling mogen de ontwerptalenten hun creaties omtoveren tot echte speelhutten, die ideaal zijn voor hun zieke leeftijdsgenootjes. Deze landelijk huttenbouwactie is opgezet door het Zeldzame Ziekten Fonds en Villa Pardoes, het vakantieverblijf voor zieke kinderen en hun ouders.

“Deze campagne is bedoeld om het leven van kinderen met een zeldzame ziekte tijdelijk iets aangenamer te maken”, vertelt Charles Ruijgrok, oprichter van ZZF. “Dankzij de creatieve inzet van hun gezonde leeftijdsgenootjes en vanuit de gedachte dat ieder jongetje en meisje het verdient écht kind te zijn. Dat ieder kind moet kunnen spelen.” Medewerkers van sponsor Hornbach begeleiden de kinderen bij dit klusproject.

Ambassadeur Rafael van der Vaart

Namens het Zeldzame Ziekten Fonds en Villa Pardoes riep Rafael van der Vaart deze zomer kinderen (van 8 tot 12 jaar) op om mee te doen aan deze actie. “Spelen is belangrijk en vooral ook leuk. Maar er zijn veel kinderen die zo ziek zijn en dat niet zo makkelijk kunnen. Zij hebben een zeldzame ziekte. Soms logeren ze in Villa Pardoes, daar kunnen ze wél spelen. Lukt het jou een droomhut te ontwerpen? Kun jij een hut ontwerpen waar ook kinderen in een rolstoel in kunnen spelen? Ik ben erg benieuwd naar jouw idee!”. De bouwwerken worden door de kinderen onthult op zaterdag 18 oktober.

Eén doel voor ogen

De bestemming van alle tien de speelhutten is Villa Pardoes; het vakantieverblijf voor zieke kinderen en hun ouders. “Geweldig dat ZZF en Hornbach voor onze locatie hebben gekozen”, zegt Peter Persoon, directeur van Villa Pardoes, waar iedere week acht nieuwe gezinnen te gast zijn. “We zijn altijd bezig de omgeving voor onze gasten nog kleurrijker en leuker te maken. De prijswinnende hutten krijgen dus een mooie plek in onze tuin. Een resultaat dat bewijst hoezeer verschillende goede doelen elkaar kunnen versterken, gesteund door het bedrijfsleven. Dit initiatief is echt een mooi voorbeeld van samen een actie opzetten met maar één doel voor ogen: zieke kinderen en hun gezinnen een onvergetelijke tijd bezorgen!”

Deze campagne is bedoeld om het leven van kinderen met een zeldzame ziekte tijdelijk iets aangenamer te maken.
Charles Ruijgrok, oprichter van ZZF

We zijn altijd bezig de omgeving voor onze gasten nog kleurrijker en leuker te maken. De prijswinnende hutten krijgen dus een mooie plek in onze tuin.
Peter Persoon, directeur van Villa Pardoes

Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
Van Hulzen Communicatie
Ilse Mijnders
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 426 00 456
E-mail:hornbach@vanhulzencommunicatie.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).
Lees ook ...

Volg Hornbach:

Twitter
Social wall
Facebook
Social wall