grappigeboom2

Tien speelhutten voor Villa Pardoes

Rafael van der Vaart ambassadeur landelijke huttenbouwactie

Tien kinderen gaan deze herfstvakantie droomhutten bouwen in Villa Pardoes. Tijdens een weekend Efteling mogen de ontwerptalenten hun creaties omtoveren tot echte speelhutten, die ideaal zijn voor hun zieke leeftijdsgenootjes. Deze landelijk huttenbouwactie is opgezet door het Zeldzame Ziekten Fonds en Villa Pardoes, het vakantieverblijf voor zieke kinderen en hun ouders.

“Deze campagne is bedoeld om het leven van kinderen met een zeldzame ziekte tijdelijk iets aangenamer te maken”, vertelt Charles Ruijgrok, oprichter van ZZF. “Dankzij de creatieve inzet van hun gezonde leeftijdsgenootjes en vanuit de gedachte dat ieder jongetje en meisje het verdient écht kind te zijn. Dat ieder kind moet kunnen spelen.” Medewerkers van sponsor Hornbach begeleiden de kinderen bij dit klusproject.

Ambassadeur Rafael van der Vaart

Namens het Zeldzame Ziekten Fonds en Villa Pardoes riep Rafael van der Vaart deze zomer kinderen (van 8 tot 12 jaar) op om mee te doen aan deze actie. “Spelen is belangrijk en vooral ook leuk. Maar er zijn veel kinderen die zo ziek zijn en dat niet zo makkelijk kunnen. Zij hebben een zeldzame ziekte. Soms logeren ze in Villa Pardoes, daar kunnen ze wél spelen. Lukt het jou een droomhut te ontwerpen? Kun jij een hut ontwerpen waar ook kinderen in een rolstoel in kunnen spelen? Ik ben erg benieuwd naar jouw idee!”. De bouwwerken worden door de kinderen onthult op zaterdag 18 oktober.

Eén doel voor ogen

De bestemming van alle tien de speelhutten is Villa Pardoes; het vakantieverblijf voor zieke kinderen en hun ouders. “Geweldig dat ZZF en Hornbach voor onze locatie hebben gekozen”, zegt Peter Persoon, directeur van Villa Pardoes, waar iedere week acht nieuwe gezinnen te gast zijn. “We zijn altijd bezig de omgeving voor onze gasten nog kleurrijker en leuker te maken. De prijswinnende hutten krijgen dus een mooie plek in onze tuin. Een resultaat dat bewijst hoezeer verschillende goede doelen elkaar kunnen versterken, gesteund door het bedrijfsleven. Dit initiatief is echt een mooi voorbeeld van samen een actie opzetten met maar één doel voor ogen: zieke kinderen en hun gezinnen een onvergetelijke tijd bezorgen!”

Deze campagne is bedoeld om het leven van kinderen met een zeldzame ziekte tijdelijk iets aangenamer te maken.
Charles Ruijgrok, oprichter van ZZF

Peter Persoon, directeur van Villa Pardoes

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Het van oorsprong Duitse familiebedrijf is in 1877 opgericht en sindsdien uitgegroeid tot een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. In 1997 opende HORNBACH de eerste Nederlandse vestiging in Zaandam. Inmiddels is dit aantal vertienvoudigd en met succes. HORNBACH won al meerdere malen de prestigieuze Retail Jaarprijs in de categorie “Beste Bouwmarkt van Nederland”. De basis van de succesvolle formule HORNBACH zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, een enorm assortiment, grote voorraden, deskundig advies en competente service. Elke dag, voor elke klant, voor elk project. Er is altijd iets te doen.