Bouwmarkt spijkert productkennis zzp’ers bij
Nieuwe service ProfiConcept: bedrijfsbezoeken en productscholing
“Naast het leveren van goederen en vakkundige adviezen willen we onze Profi’s informeren over producten en de verwerking hiervan”, motiveert Edward Meijers, Profi-manager bij Hornbach, de achtergrond van dit initiatief. “Dit is een nieuwe manier om de professionele klusser service op maat te bedienen. We zijn dan ook blij dat we onze Profi’s en leveranciers op deze manier met elkaar in contact kunnen brengen, bijvoorbeeld via bedrijfsbezoeken.”
Rondleiding en bijscholing
Afgelopen week vonden de eerste ‘leveranciersdagen’ plaats bij Forbo Eurocol, producent en leverancier van bouwtechnische producten voor renovatie en nieuwbouw. “Met 45 ProfiCard-houders zijn we afgelopen week, twee keer twee dagen naar de fabriek en het laboratorium in Wormerveer gegaan”, blikt Meijers terug. “We kregen daar een rondleiding en zijn door een erkend specialist van Eurocol bijgeschoold over de verwerking van Eurocol pasta en poederlijmen. Afgaande op de reacties hebben de Profi’s deze dagen ervaren als leerzaam. Onze ProfiCard-houders worden via de website op de hoogte gehouden van nieuwe bedrijfsbezoeken en productscholing.
ProfiConcept
Dit nieuwe initiatief van Hornbach komt voor uit het door de bouwmarktketen ontwikkelde Profi-concept: service op maat voor de professionele klusser. Ondersteuning voor zelfstandige zonder personeel (zzp’ers), kleine bouw- en onderhoudsbedrijven en facilitaire diensten van instellingen. HORNBACH biedt de Profi’s meerwaarde door privileges en ruimere openingstijden (vanaf 07.00 uur), coulante betaalmogelijkheden, uitgebreide assortimentsboek en probleemloze goederenterugname. Iedere Profi heeft bovendien een gespecialiseerd team van medewerkers tot zijn beschikking en een vast aanspreekpunt. Deze speciale aandacht voor de professionele klusser blijkt een gat in de markt. Duizenden kleine zelfstandigen in de bouw hebben zich inmiddels aangesloten bij het Profi-concept van HORNBACH.