Hornbach newsroom Persportaal van Hornbach Nederland voor mediaprofessionals
productkenniszzpers1

Bouwmarkt spijkert productkennis zzp’ers bij

Nieuwe service ProfiConcept: bedrijfsbezoeken en productscholing

Kennis is kracht. Vanuit die gedachte kunnen zzp’ers via Hornbach hun kennis bijspijkeren over producten waar ze mee werken. De bouwmarkt voegt met georganiseerde bedrijfsbezoeken en productscholing een nieuwe dimensie toe aan de ProfiService, waar landelijk al duizenden zzp’ers in de bouw gretig gebruik van maken.

“Naast het leveren van goederen en vakkundige adviezen willen we onze Profi’s informeren over producten en de verwerking hiervan”, motiveert Edward Meijers, Profi-manager bij Hornbach, de achtergrond van dit initiatief. “Dit is een nieuwe manier om de professionele klusser service op maat te bedienen. We zijn dan ook blij dat we onze Profi’s en leveranciers op deze manier met elkaar in contact kunnen brengen, bijvoorbeeld via bedrijfsbezoeken.”

Rondleiding en bijscholing

Afgelopen week vonden de eerste ‘leveranciersdagen’ plaats bij Forbo Eurocol, producent en leverancier van bouwtechnische producten voor renovatie en nieuwbouw. “Met 45 ProfiCard-houders zijn we afgelopen week, twee keer twee dagen naar de fabriek en het laboratorium in Wormerveer gegaan”, blikt Meijers terug. “We kregen daar een rondleiding en zijn door een erkend specialist van Eurocol bijgeschoold over de verwerking van Eurocol pasta en poederlijmen. Afgaande op de reacties hebben de Profi’s deze dagen ervaren als leerzaam. Onze ProfiCard-houders worden via de website op de hoogte gehouden van nieuwe bedrijfsbezoeken en productscholing.

ProfiConcept

Dit nieuwe initiatief van Hornbach komt voor uit het door de bouwmarktketen ontwikkelde Profi-concept: service op maat voor de professionele klusser. Ondersteuning voor zelfstandige zonder personeel (zzp’ers), kleine bouw- en onderhoudsbedrijven en facilitaire diensten van instellingen. HORNBACH biedt de Profi’s meerwaarde door privileges en ruimere openingstijden (vanaf 07.00 uur), coulante betaalmogelijkheden, uitgebreide assortimentsboek en probleemloze goederenterugname. Iedere Profi heeft bovendien een gespecialiseerd team van medewerkers tot zijn beschikking en een vast aanspreekpunt. Deze speciale aandacht voor de professionele klusser blijkt een gat in de markt. Duizenden kleine zelfstandigen in de bouw hebben zich inmiddels aangesloten bij het Profi-concept van HORNBACH.

Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Over HORNBACH
Het van oorsprong Duitse familiebedrijf is in 1877 opgericht en sindsdien uitgegroeid tot een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. In 1997 opende HORNBACH de eerste Nederlandse vestiging in Zaandam. Inmiddels is dit aantal vertienvoudigd en met succes. HORNBACH won al meerdere malen de prestigieuze Retail Jaarprijs in de categorie “Beste Bouwmarkt van Nederland”. De basis van de succesvolle formule HORNBACH zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, een enorm assortiment, grote voorraden, deskundig advies en competente service. Elke dag, voor elke klant, voor elk project. Er is altijd iets te doen.
Externe links
Fan van Hornbach

Volg Hornbach:

Twitter
Social wall
Facebook
Social wall