Bouwwereld op z’n kop
Hornbach maakt van talentvolle klussers vakmensen
“Dat een bedrijf als Hornbach zo’n project in zulke tijden durft op te zetten, vind ik heel bijzonder”, zegt Rogier Zewald (33) uit Arnhem, een van de vijf uitverkorenen. “Ze bieden je een kans die je op dit moment als werkzoekende in de ‘gewone’ markt niet krijgt.”
Altijd vraag naar goede vakmensen
De eigenzinnige najaarsactie stond in het teken van het vijftienjarig bestaan van de doe-het- zelfketen en is geïnspireerd op het al jaren succesvolle Profi-concept. Marketingmanager Michel van Slingerland beaamt dat Hornbach met deze actie tegen de stroom in zwemt. “Maar ook in tijden van financiële krapte en stijgende werkloosheid blijft er vraag naar goede vakmensen. Dé kans dus voor mensen met gouden handen om daar werk van te maken!”
‘Tools’ voor succes
Als de vijf geselecteerde Profi’s in spe de vaktraining succesvol afronden, kunnen ze met hulp van Hornbach hun eigen bedrijf beginnen. “We ondersteunen ze met inschrijven bij de Kamer van Koophandel en we zorgen voor de eerste opdracht”, ontvouwt Van Slingerland het vervolgtraject. “Als klap op de vuurpijl krijgen ze een huisstijl met logo en een eigen radiocommercial om de business aan te jagen op lokale/regionale radio. Kortom, Hornbach zorgt voor de ‘tools’ om van hun eigen zaak een succes te maken!”