Hornback-logo-Meisterschap-HR cmyk_v14

Bouwwereld op z’n kop

Hornbach maakt van talentvolle klussers vakmensen

Maak werk van je gouden handen. Onder dat motto riep Hornbach dit najaar talentvolle klussers op zich aan te melden voor een vakopleiding tot zzp’er. De winnaars van deze verkiezing zijn nu bekend. De bouwmarkt stoomt het vijftal in korte tijd klaar tot vakkundig, zelfstandig ondernemer. In deze tijd? “Juist in deze tijd”, zegt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach.

“Dat een bedrijf als Hornbach zo’n project in zulke tijden durft op te zetten, vind ik heel bijzonder”, zegt Rogier Zewald (33) uit Arnhem, een van de vijf uitverkorenen. “Ze bieden je een kans die je op dit moment als werkzoekende in de ‘gewone’ markt niet krijgt.”

Altijd vraag naar goede vakmensen

De eigenzinnige najaarsactie stond in het teken van het vijftienjarig bestaan van de doe-het- zelfketen en is geïnspireerd op het al jaren succesvolle Profi-concept. Marketingmanager Michel van Slingerland beaamt dat Hornbach met deze actie tegen de stroom in zwemt. “Maar ook in tijden van financiële krapte en stijgende werkloosheid blijft er vraag naar goede vakmensen. Dé kans dus voor mensen met gouden handen om daar werk van te maken!”

‘Tools’ voor succes

Als de vijf geselecteerde Profi’s in spe de vaktraining succesvol afronden, kunnen ze met hulp van Hornbach hun eigen bedrijf beginnen. “We ondersteunen ze met inschrijven bij de Kamer van Koophandel en we zorgen voor de eerste opdracht”, ontvouwt Van Slingerland het vervolgtraject. “Als klap op de vuurpijl krijgen ze een huisstijl met logo en een eigen radiocommercial om de business aan te jagen op lokale/regionale radio. Kortom, Hornbach zorgt voor de ‘tools’ om van hun eigen zaak een succes te maken!”

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Het van oorsprong Duitse familiebedrijf is in 1877 opgericht en sindsdien uitgegroeid tot een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. In 1997 opende HORNBACH de eerste Nederlandse vestiging in Zaandam. Inmiddels is dit aantal vertienvoudigd en met succes. HORNBACH won al meerdere malen de prestigieuze Retail Jaarprijs in de categorie “Beste Bouwmarkt van Nederland”. De basis van de succesvolle formule HORNBACH zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, een enorm assortiment, grote voorraden, deskundig advies en competente service. Elke dag, voor elke klant, voor elk project. Er is altijd iets te doen.