Europees record voor Utrechtse wijk Oog in Al

Hornbach levert technisch hoogstandje met langste ontbijttafel

De Utrechtse wijk Oog in Al heeft afgelopen zondag geschiedenis geschreven met een Europees record. Op uitnodiging van de lokale Oranje- en Wijkvereniging ontbeten ruim 1.400 wijkbewoners in het centrum van de wijk aan een tafel van 312 meter lang. Deze recordpoging was het hoogtepunt van de feestelijkheden waarmee de Oranje- en Wijkvereniging afgelopen weekend haar 75-jarig bestaan vierde.

“Het was een heel lange voorbereiding, maar met een fantastisch resultaat”, blikt Mart Rienstra namens de organisatie terug. “We wilden graag een spectaculair wijkevenement voor zo veel mogelijk mensen. Voor jong en oud. En wat is op een zondagochtend aansprekender dan een goed en gezellig ontbijt? Zo kwamen we op het idee van de langste tafel. Prachtig dat alle ingrediënten ook aanwezig waren om de ochtend tot een succes te maken. De tafel, de mensen, lekker eten, en het weer werkte ook nog mee! We kijken terug op een geslaagde, verbroederende ochtend. Vanuit de hele wijk zijn er ook alleen maar complimenten, iedereen is vol lof. Zo’n ontbijt blijkt toch ook de saamhorigheid in de wijk te bevorderen, waardoor het nog leuker is om hier te wonen.”

Belangeloze inzet

Om de recordpoging te laten slagen, was het noodzakelijk dat de tafel kaarsrecht was en uit één stuk bestond. Een technisch hoogstandje, waarvoor de lokale Oranje- en Wijkvereniging de hulp inschakelde van Hornbach Nieuwegein. Medewerkers van deze bouwmarkt leverden alle materialen, zoals houtplaten (OSB), schragen en laminaat. De houtplaten werden op de schragen gelegd en het laminaat kwam daarbovenop. “Super dat een partij als Hornbach dan bereid is mee te helpen”, zegt Mart Rienstra. “Die tafel was tenslotte cruciaal voor het slagen van de recordpoging. En wil je een partij die zich qua kennis en doe-het-zelfmateriaal echt onderscheidt, dan kom je uit bij Hornbach. We hebben als organisatie dus erg veel waardering voor de belangeloze inzet van deze bouwmarkt. Mooi om zo met elkaar geschiedenis te schrijven!” Na afloop van de recordpoging zijn de OBS-platen en het laminaat geschonken aan scoutingvereniging `De Vliegende Pijl’ in Oog in Al.

Ilse Mijnders
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 19.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels veertien vestigingen in ons land. HORNBACH won in 2018 voor de dertiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’, en nam dit jaar ook de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).