dagbarbeid-benuitmerkelbeek

Hoopvol signaal bouw op Dag van de Arbeid

Nieuwe zzp’ers vandaag van start

Vandaag, op de Dag van de Arbeid, is er vanuit de bouwwereld zelf een hoopvol signaal afgegeven. Op het hoofdkantoor van bouwmarkt Hornbach hebben vijf startende ondernemers in de bouw hun vakopleiding afgerond. Vijf nieuwe vakmensen die het goede voorbeeld geven en de crisistijd juist aangrijpen om hun leven een positieve wending te geven.

Maak werk van je gouden handen. Onder dat motto riep Hornbach afgelopen najaar talentvolle klussers op zich aan te melden voor een vakopleiding tot zzp’er. De bouwmarkt stoomde de vijf uitverkorenen in korte tijd klaar tot vakkundig, zelfstandig ondernemer. In deze tijd? “Juist in deze tijd”, zegt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach, “want ook in tijden van financiële krapte en stijgende werkloosheid blijft er vraag naar goede vakmensen. Dé kans dus voor mensen met gouden handen om daar werk van te maken!”

Volop kansen

De bouwmarkt wil met dit initiatief, geïnspireerd op het al jaren succesvolle Profi-concept, het vertrouwen uitspreken in de kracht van vakmanschap en ondernemersdrift. De focus ligt daarbij vooral op het toenemende belang van verbouwingen in eigen huis. “De nieuwbouw mag het dan moeilijk hebben, mede daardoor liggen er wel volop kansen in de renovatiemarkt”, zegt Michel van Slingerland, marketingmanager van Hornbach. “En die markt biedt vooral kansen voor kleinere klusbedrijven, installateurs en afbouwers. Wij zijn er, net als deze handige en gedreven mensen zelf, dan ook van overtuigd dat zij een gezonde toekomst tegemoetzien in de bouw.”

Hoe kleinschalig en bescheiden dit initiatief ook is, voor de bouwmarkt zelf is de actie van ‘A tot ZZP’er’ duidelijk meer dan een ‘signaal aan de bouwwereld’. Dat blijkt onder andere uit de hand die Hornbach ook in materiële zin toesteekt; om straks meteen vol gas van start te gaan, hebben de zzp’ers in wording komend jaar, geheel kosteloos, een bedrijfsauto tot hun beschikking. In samenwerking met Stern Auto’s kan zo de mobiliteit van de zzp’ers vast zeker gesteld worden.

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
Het van oorsprong Duitse familiebedrijf is in 1877 opgericht en sindsdien uitgegroeid tot een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. In 1997 opende HORNBACH de eerste Nederlandse vestiging in Zaandam. Inmiddels is dit aantal vertienvoudigd en met succes. HORNBACH won al meerdere malen de prestigieuze Retail Jaarprijs in de categorie “Beste Bouwmarkt van Nederland”. De basis van de succesvolle formule HORNBACH zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, een enorm assortiment, grote voorraden, deskundig advies en competente service. Elke dag, voor elke klant, voor elk project. Er is altijd iets te doen.