Totaalconcept voor professionele klusser
Hornbach breidt succesvolle ProfiConcept uit
De mogelijkheid om speciale aandacht te krijgen, is door veel professionele klussers met beide handen aangegrepen. Inmiddels hebben duizenden kleine zelfstandigen in de bouw zich bij het concept aangesloten. Edward Meijers, Profi-manager HORNBACH, heeft hier wel een verklaring voor. “Zelfstandigen zonder personeel (zzp’ers), kleine bouw- en onderhoudsbedrijven en facilitaire diensten van instellingen kunnen wel een steun in de rug gebruiken in deze moeilijke tijden. En met dit concept bieden wij Profi’s meerwaarde door ruime openingstijden (van 7.00 uur tot 21.00 uur), coulante betaalmogelijkheden, een uitgebreid assortimentsboek en probleemloze goederenterugname.”
Vast aanspreekpunt en betalingsgemak
Doorslaggevend voor het huidige succes van dit concept is volgens Meijers vooral de persoonlijke benadering. “Iedere Profi heeft een gespecialiseerd team van medewerkers tot zijn beschikking. De teamleider is zijn vaste aanspreekpunt in de winkel. Deze fungeert eigenlijk als gastheer voor de professionele klant en dat wordt als erg prettig ervaren.” Daarnaast is er binnen dit totaalconcept voor de professionele klusser een speciale rol weggelegd voor de ProfiCard, waarmee klanten hun materiaal op rekening kunnen kopen. “Deze kaart is niet alleen vanwege het betalingsgemak heel bepalend geweest voor het slagen van dit concept”, zegt Meijers. “Andere voordelen zijn dat Profi’s geen borg hoeven te betalen bij de huur van apparatuur en dat er geen aanbetaling bij maatwerk of bij een speciale bestelling nodig is. Dat zijn belangrijke overwegingen voor de zzp’er of kleine aannemer, die immers vaak geen boekhoudafdeling achter zich hebben staan. Al die voordelen bij elkaar zorgen ervoor dat Profi’s zich kunnen concentreren op het vak waarin ze goed zijn, het vak waarvoor ze zelf hebben gekozen. En met de lancering van de website is het plaatje nu helemaal compleet!’
Meerdere doelgroepen
Meijers benadrukt dat het ProfiConcept niet alleen interessant is voor zzp’ers en kleine bouw- en onderhoudsbedrijven. “In de verdeling van de ProfiCard-houders zien we ook terug dat onze bouwmarkten zich uitstekend lenen voor onder meer technische diensten van grotere bedrijven, instellingen en woningbouwverenigingen”, legt hij uit. ”En zelfs voor ambassades en campings. Bijkomend voordeel is dat wij dagelijks veel leren van onze professionele gebruikers. De verbreding, verdieping en aanpassing van het assortiment is zodoende een lopend proces. Daarom is het een goede zaak dat er dit najaar een tweede druk komt van het ProfiBoek 2011. Een gewaardeerd assortimentsboek dat klanten niet alleen gebruiken om te bepalen of ze artikelen bij ons willen inkopen, maar ook om offertes te maken.’