Hornbach newsroom Persportaal van HORNBACH Nederland voor mediaprofessionals

Verborgen camerafilm bouwmarkt toch in omloop

‘Deze beelden hadden nooit vertoond mogen worden’

Bij Hornbach zijn we geen praatjesmakers. Die boodschap geeft de bouwmarktketen mee in de nieuwe film ‘De enige echte ProfiService’, waarin de ProfiService centraal staat. Aan de vooravond van de opening van Hornbach Nieuwerkerk aan den IJssel vond ten overstaan van genodigde zzp’ers de première plaats van deze film, die ‘nooit vertoond had mogen worden’. De verborgen camerafilm circuleert inmiddels op internet, maar is ook te bekijken via www.hornbachprofi.nl.

“We wilden graag een nieuwe film maken om de voordelen van onze ProfiService op een ludieke, spannend en geestige manier voor het voetlicht te brengen”, legt Edward Meijers, Profimanager bij Hornbach, uit. “Iets baanbrekends. En natuurlijk met een vette knipoog naar concurrerende bouwmarkten, die voorlopig lijdzaam toezien hoe wij onze professionele klanten bedienen. Ik zou zeggen, oordeel zelf of we in die opzet zijn geslaagd.”

‘Wat moeten we nu?’

Het verhaal van de film (geproduceerd door Dutch Media Vision) in vogelvlucht: er rijdt een busje het parkeerterrein van een Hornbach-vestiging op. Voorin zitten twee volwassen mannen in hetzelfde werkoutfit, met tussen hen in een jongen van een jaar of tien. Hip hoedje op, stoere zonnebril. Hij heet Jimmy en speelt de hoofdrol in het snode plan van de twee mannen. Deze medewerkers van ‘Bouwmaar’ zijn eropuit het succesvolle ProfiConcept van Hornbach onderuit te halen door Jimmy – gewapend met opnameapparatuur en verbogen camera – allemaal lastige vragen te laten stellen ‘voor zijn spreekbeurt’ aan de ProfiAdviseur. Vragen die hem vanuit het busje worden ingefluisterd door de mannen zelf, volgens het format van het (niet meer bestaande) NCRV-programma Praatjesmakers. Die opzet werkt, maar het loopt voor de mannen in het busje toch allemaal heel anders dan voorgesteld… ‘Wat moeten we nu?’, vraagt een van de mannen zich uiteindelijk vertwijfeld af, terwijl Jimmy zich uit de voeten maakt. ‘Deze beelden mogen nooit openbaar worden gemaakt. Dan staan we echt voor gek.’

ProfiConcept

Het Hornbach Profi-concept betekent service op maat voor de professionele klusser. Ondersteuning voor zelfstandige zonder personeel (zzp’ers), kleine bouw- en onderhoudsbedrijven en facilitaire diensten van instellingen. HORNBACH biedt de Profi’s meerwaarde door privileges en ruimere openingstijden (vanaf 07.00 uur), coulante betaalmogelijkheden, uitgebreide assortimentsboek en probleemloze goederenterugname. Iedere Profi heeft bovendien een gespecialiseerd team van medewerkers tot zijn beschikking en een vast aanspreekpunt. Deze speciale aandacht voor de professionele klusser blijkt een gat in de markt. Duizenden kleine zelfstandigen in de bouw hebben zich inmiddels aangesloten bij het Profi-concept van HORNBACH.

We wilden graag een nieuwe film maken om de voordelen van onze ProfiService op een ludieke, spannend en geestige manier voor het voetlicht te brengen. Iets baanbrekends. En natuurlijk met een vette knipoog naar concurrerende bouwmarkten, die voorlopig lijdzaam toezien hoe wij onze professionele klanten bedienen. Ik zou zeggen, oordeel zelf of we in die opzet zijn geslaagd.”
Edward Meijers, Profimanager bij Hornbach

Onderstaande gegevens zijn enkel voor persgerelateerde vragen.
Voor overige vragen (zoals over uw bestelling) kunt u terecht bij het contactformulier.


Hornbach Bouwmarkt Nederland
Maarten Post
Telefoon:030 - 266 98 98
E-mail:maarten.post@hornbach.com
Van Hulzen Communicatie
Fenna Zwerver
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 42 600 279
E-mail:hornbach@vanhulzencommunicatie.nl
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het Duitse familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 24.000 medewerkers. HORNBACH is sinds 1997 actief in Nederland en heeft inmiddels zeventien vestigingen in ons land. In 2022 riepen consumenten HORNBACH voor de zestiende keer uit tot Beste Bouwmarkt van Nederland. Ook nam HORNBACH dit jaar voor de vijfde keer op rij de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. HORNBACH kreeg in februari 2022 opnieuw het predicaat Laagste Prijs van de Consumentenbond, de bouwmarkt is 11% goedkoper dan het gemiddelde. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie (ook na aankoop), deskundig advies, uitgebreide service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (je grijpt nooit mis).

Volg Hornbach:

Instagram
Instagram has returned invalid data.

Volg ons

Social wall