Hornbach voetbaltalent ZZF

Gezonde kinderen voetballen voor zieke kinderen

Voetbal mee voor Stichting Zeldzame Ziekten Fonds

Dit jaar is er gewoon EK-voetbal in Nederland! In de aanloop richting het EK Voetbal 2016 organiseren Stichting Zeldzame Ziekten Fonds (ZZF), SportsGen en Hornbach vier zaterdagen een voetbalevent: het HORNBACH Voetbaltalent 2016. Een voetbaldag voor kinderen tussen 6 en 13 jaar. De gehele opbrengst hiervan zal door het ZZF worden besteed aan een onvergetelijke dag voor kinderen die lijden aan een zeldzame ziekte: een dagje uit met het hele gezin. Daarom een oproep aan alle voetbaltalentjes in Nederland: doe mee!

Voetbalfeest
Deze voetbaldag – in de vorm van een toernooi – vindt plaats van 10.00 tot 13.00 uur in een grote voetbalarena op de parkeerplaats van alle HORNBACH-vestigingen. Tijdens het event zijn er scouts van diverse profclubs aanwezig die speuren naar talent: dé kans om ontdekt te worden! Daarnaast worden er diverse sportspelletjes georganiseerd zoals een dribbelparcours, schotschieten en schieten door een gatenmuur. Kijk op www.hornbach.nl/voetbaltalent voor meer informatie en de aanmeldingsprocedure. Deelname aan het toernooi kost slechts €10,-. Alle deelnemers krijgen een deelnamecertificaat, vaantje en goodiebag mee naar huis!

Impressie voetbaltalent van vorig jaar: https://www.youtube.com/watch?v=xACgVVPcbqw

Over Stichting Zeldzame Ziekten Fonds (ZZF)
In Nederland wordt het totaal aantal mensen dat aan een zeldzame aandoening lijdt, geschat op circa 1 miljoen. 75% hiervan zijn kinderen. Jaarlijks overlijden ongeveer 14.000 mensen aan een zeldzame aandoening. Deze cijfers zijn een schatting, omdat van de meeste zeldzame ziekten door gebrek aan onderzoek, registratie en diagnostiek geen cijfers worden bijgehouden. Voor bekende ziekten zijn vanuit de overheid en diverse fondsen miljoenen beschikbaar, maar mensen met een zeldzame ziekte staan er alleen voor. Het ZZF vindt het onacceptabel dat er zo weinig aandacht en middelen zijn voor de strijd tegen zeldzame ziekten. Het fonds zet zich in om dit te veranderen.

Over Jonger Oranje
SportsGen sportmarketing organiseert jaarlijks tientallen Jonger Oranje Talentendagen, voor jongens en meisjes tussen de 6 en 16 jaar. Dankzij de samenwerking met twaalf profclubs kan voetbaltalent in elke uithoek van Nederland ontdekt worden door een samenwerkende profclub. Via deze Jonger Oranje Talentendagen kunnen kinderen in één van de regioteams van Jonger Oranje spelen. Bij alles wat Jonger Oranje doet, is plezier het belangrijkst; voorop staat dat iedereen een fantastische dag beleeft en dat alle kinderen doen wat ze het allerliefst willen: voetballen! Tijdens de Jonger Oranje-evenementen laat SportsGen de kinderen bovendien veel samenwerken en een dag beleven waarin vriendschap een belangrijke rol speelt. Naast plezier en vriendschap is Jonger Oranje, in samenwerking met de profclubs, natuurlijk op zoek naar talent! Iedere voetballer krijgt bij Jonger Oranje de kans zijn of haar talent te showen en misschien wel zijn of haar droom waar te maken: profvoetballer worden.

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).