Rhenen -  Hornbach ZZF familiedag in Ouwehands Dierenpark.
FOTO LEX VAN LIESHOUT FOTOGRAFIE ZOETERMEER

250 gezinnen richting Ouwehands Dierenpark Rhenen

Opbrengst voor Stichting Zeldzame Ziekten Fonds zorgt voor onvergetelijke dag

Vandaag mochten maar liefst 250 gezinnen vertrekken voor een aangename dag richting Ouwehands Dierenpark Rhenen. Het bijzondere is dat het dierenpark speciaal voor de kinderen een zeeleeuwenshow in petto had. Allemaal een mooi resultaat van HORNBACH Voetbaltalent 2016: Het voetbaltoernooi voor kinderen tussen 6 en 13 jaar, waarvan de gehele opbrengst naar het Zeldzame Ziekten Fonds (ZZF) ging en werd besteed aan een onvergetelijke dag voor kinderen die lijden aan een zeldzame ziekte.

Geslaagd evenement
Vier zaterdagen op rij konden kinderen bij de 11 Hornbach vestigingen terecht om te voetballen en deel te nemen aan andere sportactiviteiten. Naast plezier hebben in het sporten en met elkaar, was het voornaamste doel een mooi bedrag bijeen te voetballen voor kinderen met een zeldzame ziekte. En dat is gelukt. Met de enthousiaste steun van Estavana Polman – vriendin van ambassadeur Rafael van der Vaart – waren het vier schitterende weekenden met een prachtig resultaat: 250 patiënten die samen met hun gezin een dag onbezorgd kunnen genieten in Rhenen bij Ouwehands Dierenpark.

Voor een impressie van het voetbalevent: https://www.youtube.com/watch?v=-jWJ_AsBQE0

Over Zeldzame Ziekten Fonds
Onder ‘zeldzame ziekten’ worden ziekten verstaan die voorkomen bij een relatief klein aantal mensen en die specifieke problemen met zich meebrengen door hun zeldzaamheid. In Europa wordt een ziekte geclassificeerd als zeldzaam, wanneer deze bij minder dan 1 op de 2.000 mensen voorkomt. Er zijn echter veel aandoeningen die vallen onder deze groep. Bij elkaar lijden bijna een miljoen mensen aan een vorm van een zeldzame ziekte. Er is weinig geld voor onderzoek en te weinig aandacht bij de bevolking en de overheid. Het ZZF vindt het onacceptabel dat er zo weinig aandacht en middelen zijn voor de strijd tegen zeldzame ziekten. Het fonds zet zich in om dit te veranderen.

vanhulzen•gummo•kicks
Tom Lebrechthausen
Telefoon:071 - 560 20 60 / 06 - 5430 5163
E-mail:hornbach@vhgk.nl
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels dertien vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).